Adrenalina si relaxare in Marea Caraibelor

de Liliana Iacob

Daca mi-ar fi spus cineva ca o calatorie de aproximativ 11 ore cu avionul ar putea fi placuta, as fi fost destul de sceptica. Dar zborul intre continente s-a dovedid unul cu adevarat placut. Si asta nu doar pentru ca flacara iubirii, ce se aprinsese de curand in mine, m-ar fi ajutat sa trec peste orice… avandu-l pe vinovatul de aceasta stare langa mine. Am avut timp, in sfarsit, sa termin una dintre cele cinci carti preferate pe care le incepusem, m-am si amuzat la comedia ce rula pe ecranele avionului si am si aflat cateva ponturi extrem de interesante despre moda de la o turista italianca care, surpriza, urma sa fie cazata in acelasi hotel cu al nostru (ce placere!) .

In momentul in care am ajuns de partea cealalta a oceanului si minunile naturii s-au prezentat ca pe o scena deschisa in fata noastra, am realizat ca suntem efemeri in aceasta lume si doar natura este vesnica.  Pe drumul de la aeroport catre resortul ce urma sa ne gazduiasca pentru urmatoareale 7 nopti , imaginile specataculoase s-au succedat cu o repeziciune rautacioasa, in timp ce ghidul parca ne facea in ciuda, povestindu-ne continuu despre minunile de aici: mangrove, lagune, golfulete si parcuri naturale.

La cate activitati aflasem ca ne asteapta, incepea sa imi fie teama ca nu vom avea suficient timp pentru cine si plimbari romantice. Oare o facuse intentionat pentru a ma lasa fara energie? Ar fi trebuit sa stie ca lucrurile minunate, oricat de epuizante ar fi, nu fac decat sa iti incarce bateriile. Asa ca asteptam cu nerabdare sa inot cu delfinii, sa facem snorkeling in locul in care raul intalneste apa sarata a oceanului si mai ales sa intalnesc animalele specifice zonei… de la o distanta care sa imi ofere, totusi, siguranta.

Cu toate acestea in cap, aproape ca uitasem ca ne doream relaxare, soare, cocktailuri, plaja. Amnezia nu a durat insa prea mult, pentru ca in momentul in care am ajuns in superbul nostru resort, un ansamblu de vilute ascunse misterios de vegetatia luxurianta, si am intrat in camera vesela, care ne-a intampinat cu un buchet de flori exotice, ne-am dorit sa pastram acest moment pe durata nedeterminata.

Iar in ceea ce priveste masa, desi inca de la inceput ignorasem avertismentul “ ALL INCLUSIVE”, am ajuns la concluzia ca trebuia sa iau masuri urgente pentru a nu degusta toate acele minunatii culinare pe care nici in poze nu le vazusem. Dar cinele romantice de pe malul oceanului, servite in acordurile valurilor si sub mangaierea brizei, au fost momente in care toate simturile mi-au fost profund intaratate: in fata ochilor aveam un tablou paradisiac, mirosul preparatelor culinare era irezistibil, auzul mi-era mangaiat de sunetul apei…

Zilele urmatoare ne-am hotarat sa mergem sa facem cunostinta cu un “personaj” pe care imi doream de mult sa-l cunosc: crocodilul. Asa ca am mers la Croco Cun Zoo, o fosta crescatorie de croacodili transformata intr-o gradina zoologica si intr-un centru international de studiu si conservarea speciilor reprezentative zonei. Si uite asa, sperand ca am scapat de felinele de Bucuresti, am dat peste unele adevarate: pume, jaguari, pisici salbatice…

Am ales aceasta destinatie, magnifica Mare a Caraibelor si superba Riviera Mexicana, nu doar pentru ca stiam cat de importanta este preocuparea pentru mediul inconjurator, ceea ce imi magulea atentia persoanala pentru acest aspect, ci si pentru ca este o destinatie “eco” de top, unde peisajele si-au pastrat imaginea virgina.

Stiam ca Mexicul este valoros pentru istoria, cultura si traditiile sale intregite de splendoarea peisajelor. Asa ca una dintre zile ne-am rezervat-o explorarii ruinelor mayase din Chetchen Itza. Inca de cand am descoperit scrierile lui Octavio Paz, am visat sa ajung in aceste locuri ce imi dadeau impesia ca sunt adanc ancorate in Universul ancestral.

Mai bogata spiritual si impresionata de toate descoperirile din Tulum, unde am participat si la un ritual pre-Hispanic si o ceremonie tezmaca, am ramas fascinata de fortareata asezata strategic pe varful Castillo, unde peisajul te transpune intr-o lume demult apusa.

Urmatoarea zi avea sa fie un adevarat spectacol subacvatic pentru ca, inzestrati cu o masca si un tub, ne-am scufundat in timpuri ireale, uitand de ore, masa sau alte elemente pamantesti. Recunoscuta ca fiind una din destinatiile de top pentru snorkeling, Riviera Mexicana este marginita de unul dintre cele mai mari recife de corali (al doilea din lume), fiind casa a peste 500 de specii de vietuitoare marine: pesti tropicali, broaste testoase, delfini, etc.. Ce m-a impresionat foarte tare au fost acele doline, adancituri de teren cu aspect de palnie, formate prin fosilizarea coralilor si erodarea calcarului, in care lumina Soarelui se reflecta in apa de un cristal imaculat dandu-i formatiunii o nota magica, nepamanteasca.

Desi epuizata, nu am renuntat totusi la atmosfera de club, cu muzica si preparate lichide ce urmau a-mi desavarsi starea euforica in care ma aflam, astfel incat am petrecut o noapte intreaga dansand pe cele mai fierbinti ritmuri latine.

Am fi putut petrece intreaga vacanta relaxandu-ne pe nisipul delicat al plajei. Dar tanjeam dupa adrenalina, asa ca am traversat jungla la bordul unui autovehicul de teren  si am poposit intr-o pestera acvatica, Rio Secreto, cu stalactite ce ne-au fost “adversari” intr-un joc de-a v-ati ascunselea si cascade incantatoare

Apoi, aventura cu tiroliana de-a lungul coastei, pe deasupra junglei, ne-a aruncat intr-o dispozitie terifianta pe care un o voi uita cu siguranta niciodata si la care as reveni oricand. Toate aceste trairi si sentimente s-au transformat in amintiri fascinante…

Leave a comment